Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Om uw onderwerp goed onder de aandacht te brengen, is het raadzaam om zo zorgvuldig mogelijk te zijn in de omschrijving en uw vraag zo duidelijk mogelijk te formuleren.

Onderwerp: Medicatie moeilijk af te stemmen

Medicatie moeilijk af te stemmen 11 maanden 2 weken geleden #12723

  • Rosy
  • Rosy's Profielfoto
  • Offline
  • Senior
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 4
Hoi! Wie heeft ook te maken met een moeizaam af te stellen medicatie?
Ik bleef me maar moe en sloom en vergeetachtig voelen. Steeds verhoogde temperatuur en grieperig.
Mijn T4 bleef altijd wat aan de laag normaal kant, maar ik kon steeds niet ophogen, want dan wordt mijn TSH te laag (onder de ondergrens).
Toch nog eens een keer naar de internist.
Die gaf aan, inmiddels kan toch de medicatie iets omhoog. De TSH was rond de 3. Piepklein beetje erbij, Euthyrox van 75 naar 87,5. De meting erna was de TSH precies 1 en de T4 22,3! Nog nooit zo hoog gehad, was altijd rond de 11-13. Ik voelde me ook eindelijk weer steeds energieker, steeds meer zoals ik mij vroeger altijd voelde.
Sindsdien heb ik enorme ellende na een griep gehad met mijn astma, exacerbatie, bronchitis, longontsteking. Van puffers, naar Prednison, naar antibiotica.
Nu wilden ze graag nog een meting doen.
Ik heb even gewacht tot wat herstel tijd na de Prednison en antibiotica. Maar nu werd er TSH 0,3 gemeten met een onderwaarde van 0,5. En dat terwijl mijn T4 ook gedaald is, naar 18,6. Dat is nog steeds hoger dan ooit en ik voel ook nog best energie, ondanks mijn griep en long ellende.
Maar hoe kan de TSH ineens zo gezakt zijn?
En hoe kan de T4 zakken en de TSH ook?
Dat is toch niet logisch?
Wat kan ik hiermee?
Nu moet ik vast toch weer minder Euthyrox nemen en dan zakt de T4 nog meer. Dan word ik vast weer zo moe? Ik wil dat niet meer. Ik ben het zo beu om altijd maar sloom, moe en vergeetachtig te zijn.
Wie herkent dit, wie weet raad?
TSH 10 - 5 - 3.5 - 1.3 - 2.5 - 0.22
T4 9 - 11 - 12 - 13 - 12 - 14,3
Anti TPO 1030
Laatst bewerkt: 11 maanden 2 weken geleden door Rosy.
The administrator has disabled public write access.

Medicatie moeilijk af te stemmen 11 maanden 1 week geleden #12725

  • Berd
  • Berd's Profielfoto
  • Offline
  • Gast
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo Rosy,

Misschien is het goed dat je eens naar een endocrinoloog, een specialist op het gebied van hormoonziektes, gaat.om je te laten onderzoeken. Als je een te trage schildklier werking hebt door auto-immuniteit (Hashimoto) ook de bijnieren trager gaan werken (ziekte van Addison) Ook is het mogelijk dat door het gebruik van Prednison en puffers je bijnieren (tijdelijk) zijn uitgevallen. Zie voor meer informatie op www.bijniernet.nl/bijnieraandoeningen/bi...chorsinsufficientie/

Heel veel sterkte toegewenst.
Berd
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Rosy
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden
Gemaakt door Kunena