Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Om uw onderwerp goed onder de aandacht te brengen, is het raadzaam om zo zorgvuldig mogelijk te zijn in de omschrijving en uw vraag zo duidelijk mogelijk te formuleren.

Onderwerp: Aanhoudende hyperklachten na behandeling Graves

Aanhoudende hyperklachten na behandeling Graves 3 jaren 3 maanden geleden #12051

  • tasca
  • tasca's Profielfoto
  • Offline
  • Gast
  • Berichten: 5
Wie weet een geweldige internist en/of een advies voor aanhoudende hyperklachten na behandeling Graves?

In 1990 heb ik twee keer een 'slokje' gekregen en ben ik geopereerd aan mijn ogen vanwege Graves. Sindsdien hebben diverse internisten mij een hoge dan wel te hoge dosering schildklierhormoon (thyrax/euthyrox al dan niet aangevuld met thyreoidum of cytomel) voorgeschreven vanwege aanhoudende vermoeidheid/uitputtingsklachten. Pas veel later ben ik mij zelf beter gaan informeren over mijn aandoening en heb ik ontdekt dat de bloedwaarden nooit echt goed zijn geweest - TSH op zijn best 0,2 maar later schommelend tussen < 0,01 en < 0,03 en T3 altijd veel te hoog.

Sinds ik mij er vanaf 2014 zelf meer mee ben gaan bemoeien, zijn de bloedwaarden wel 'normaler' geworden, maar blijven de hyperklachten maar aanhouden. Zelfs bij een dosering waarbij de TSH bijna op een hypo-niveau uitkomt. Het lijkt wel alsof mijn lichaam er alles aan doet om weer in de 'hyperstand' te schieten.
Mijn klachten zijn onder meer: slecht, onrustig slapen, altijd opgejaagd, nooit uitgerust, veel doen op geforceerde energie, 10.000 leuke plannetjes in het hoofd en een lichaam dat uitgeput is en het hoofd niet kan bijbenen, trillende benen en absoluut geen warmte verdragen. Een soort Duracel-konijn dat maar blijft trommelen. Daar word ik behoorlijk gek en somber van. En geen internist die kan uitleggen hoe dan kan en wat je daaraan kunt doen.
En toch wens ik dat iemand een super-internist weet, met tijd, geduld, ervaring en een brede visie.
Namen van internisten mogen, denk ik, niet via de site maar indien gewenst kan ik mijn persoonlijke emailadres geven. Ik hoop iets te horen! Ik heb al eens eerder geschreven maar toen had ik mijn eigen situatie nog niet goed in beeld. Hartelijke groet van Tasca
Laatst bewerkt: 3 jaren 3 maanden geleden door tasca.
The administrator has disabled public write access.

Aanhoudende hyperklachten na behandeling Graves 3 jaren 3 maanden geleden #12166

  • MARGREETH
  • MARGREETH's Profielfoto
  • Offline
  • Junior
  • Berichten: 13
hallo tasca, zelf ben ik lid geworden van vgns, , er zijn dan lijsten met namen beschikbaar , vr groet , margreeth
Laatst bewerkt: 3 jaren 3 maanden geleden door MARGREETH.
The administrator has disabled public write access.
Tijd voor maken pagina: 0.032 seconden
Gemaakt door Kunena