Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Duizelig(heid) door Euthyrox van MerckSerono?

Duizelig(heid) door Euthyrox van MerckSerono? 3 jaren 9 maanden geleden #11314

  • Guard
  • Guard's Profielfoto
  • Offline
  • Junior
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 1
Dank voor al jullie reacties, ik ben het hyperen zo zat :ohmy: , ben eind mei teruggegaan van 150 mg naar 125 mg Euthyrox en nog voel ik onrust, hartkloppingen, ervaar ik zweet in handpalmen, heb ik hoofdpijn en spierpijn in de rug. Wel minder heftig dan voorheen (half mei, bloeduitslagen waren toen TSH 0.22 en T4 30) maar ik ben nog steeds niet hyper vrij. Word er zo moe van......zat ooit op 200 mg Thyrax. Nooit ergens last van gehad (heb CHT) en was altijd goed ingesteld (TSH 1.0).....tot de blisterverpakking van Thyrax ineens alles overhoop gooide, en nog blijft de hyper na inname 125 mg Euthyrox. Het houdt niet op. In overleg met de endocrinoloog ga ik morgen maar weer terug naar Thyrax (125 mg).
Ik ben even twee dagen gestopt met slikken 2 weken terug, god wat voelde ik me top, toen weer gaan opbouwen, maar sinds ik de onderhoudsdosis 125 mg (vanaf 30 mei) slik nu weer hyper gedoe.

Las dit in een artikel:" In de periode van 07-01-2011 t/m 30-03-2014 ontving Lareb 10 meldingen van hyperthyreoïdie of symptomen hiervan na substitutie van Thyrax® naar een ander levothyroxine preparaat". Ben ik nooit voor gewaarschuwd door mijn internist Heb nu gelukkig een andere endocrinoog, want werd door de vorige niet serieus genomen (had volgens haar last van overgangsperikelen) Maar goed, ik.vind dit echt shocking.
Laatst bewerkt: 3 jaren 9 maanden geleden door Guard.
The administrator has disabled public write access.

Duizelig(heid) door Euthyrox van MerckSerono? 3 jaren 9 maanden geleden #11319

  • Thyrannoyed
  • Thyrannoyed's Profielfoto
  • Offline
  • Junior
  • Berichten: 21
  • Ontvangen bedankjes 3
Guard schreef :

Las dit in een artikel:" In de periode van 07-01-2011 t/m 30-03-2014 ontving Lareb 10 meldingen van hyperthyreoïdie of symptomen hiervan na substitutie van Thyrax® naar een ander levothyroxine preparaat". Ben ik nooit voor gewaarschuwd door mijn internist Heb nu gelukkig een andere endocrinoog, want werd door de vorige niet serieus genomen (had volgens haar last van overgangsperikelen) Maar goed, ik.vind dit echt shocking.

Probleem is alleen dat Thyrax na die datum zelf ook hyperklachten ging veroorzaken...

Ik weet ook niet wat ik van de overstap naar Euthyrox moet denken, maar een verlaging van de Thyrax hielp bij mij in eerste instantie ook niet bij het verminderen van de klachten.
The administrator has disabled public write access.

Duizelig(heid) door Euthyrox van MerckSerono? 3 jaren 2 maanden geleden #11983

  • CiliB
  • CiliB's Profielfoto
  • Offline
  • Gast
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 2
Beste C,

Ik slik ook euthyrox van fabrikant merck. (112 microgram)
Ik herken je klachten. Vaak voel ik me licht in m'n hoofd, koude handen en voeten, last van spier en gewrichtspijn. Bij Thyrax wat ik voorheen slikte voelde ik me ook niet goed. Overstappen heeft wel impact omdat je lichaam weer opnieuw moet wennen aan het medicijn.
Heel veel sterkte
The administrator has disabled public write access.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.034 seconden
Gemaakt door Kunena